Linda på Liseberg!

Oj, vad skoj vi hade!
Matte lyckades få med mig att åka BALDER! Äntligen! Vi stod cirka en timme i kö till den där lilla vagnen, på med säkerhetsbälte och bygel och så iväg.... första backen upp kändes som lodrät. Sen bar det av nerför i 70 graders lutning... Oooh shit tänkte jag mer eller mindre hela åkturen...
Sen åkte vi även Uppsvinget...
My god in heaven... Den kändes ännu värre. Inga handtag på sidorna om ryggstödet som man kunde hålla sig fast vid, bara ett vid magen på bygel som satt, enligt mig, FÖR LÅNGT UT!!! Klamrade mig fast för att inte trilla av skiten. Den var nog värst av alla. Dock var kön något kortare. Tog bara en halvtimme..

Nej, det lugnaste var ju då Tornet och Pandavision...  Till och med Bergbanan hanns med och en grej som heter Hang On. Gillade inte riktigt namnet. Men den var härlig faktiskt. Snurrigt och fram och tillbaka...

Vi började ju med att käka lunch.... Gick på 271:-!
Halleluja...
Men Liseberg är ett väldigt trevligt ställe....

Nattinatti på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0